«Scharfsinn vereinigt Bild und Sprache zu einer starken Botschaft

Daniel Schaffo, Head of Marketing Stewo

 

„The agency unites image and language into one strong message.“

Daniel Schaffo, Head of Marketing Stewo

Die (Handwerks-)Kunst des Schenkens

Sie perfektionieren das Schenken seit über 150 Jahren. Geschäftsführer Norbert Bucheli von Stewo über Handwerk, Leidenschaft und warum Geschenkpapiermachen auch Mut braucht.

Was bedeutet Schenken für Sie?

Es gibt diesen wunderbaren Moment des Schenkens. Die Übergabe, eine kleine Zeremonie. Ein unbeschreiblicher Funken, der springt. Das Glänzen in den Augen. Das wollen wir mit unseren Produkten erreichen.

Ist die Verpackung wichtiger als der Inhalt?

Nein, sie soll das Geschenk schöner machen. Es verzaubern. Beim Schenken geht es schliesslich um Wertschätzung.

Sind die Sujets nicht immer die gleichen?

Die Kunst ist, traditionelle Themen immer neu zu interpretieren. Wir wollen das Weihnachtspapier nicht revolutionieren. Wir haben aber den Anspruch, dass unsere Designs jedes Jahr wieder dem aktuellen Zeitgeist entsprechen. Daneben gibt es viele weitere Geschenkmomente: Was nehmen Sie mit, wenn Sie zum Essen eingeladen sind? Wie sagen Sie «Merci»? Da liefern wir Ideen und Produkte.

Wie gelingt das?

Wissen, was die Menschen wollen. Wissen, was sie bewegt. Um das herauszufinden, sind wir ständig unterwegs. Neue Materialien, Farben, Formen, Trends. Wir schauen, was im Textil- und Wohnbereich passiert. Es ist ein ständiges Auseinandersetzen mit dem, was morgen kommt.

Was zeichnet Stewo aus?

Handwerk. Leidenschaft. Und Können. Damit kreieren wir die schönsten Geschenkverpackungen. Wir arbeiten mit hochwertigen Materialien und edler Druckqualität.  Weil wir lieben, was wir tun.

Ihre Vision?

Den Moment des Schenkens verschönern. Dafür steht unser Unternehmen seit 1860.

Wie bestehen Sie im internationalen Markt?

Mit Perfektion, Innovation, Service: Diese Schweizer Werte leben wir. Unser Anspruch: Das absolut Mögliche aus allem herauszuholen. Im Zentrum steht das Design. Hier braucht es Mut zum Aussergewöhnlichen. Das ist für uns überlebenswichtig. Das zeichnet eine Qualitätsmarke aus.

Sie designen und produzieren in der Schweiz?

Ja, Stewo hat Herz, Seele und Sitz in der Schweiz. Dennoch agieren wir global. Wir liefern in über 40 Länder.

Ihr Erfolgsrezept?

Die Liebe zum Detail. Unsere Produkte sind die Summe aller Gedanken, aller Handgriffe, aller Emotionen.

Konzept, Text und Fotos für Imagebroschüre: Micha Eicher
Styling: Janine Rebosura
Bildbearbeitung: Simon Eugster
Layout: Brigitte Mathys

Imagebroschüre
www.stewo.com

 

English version:

Stewo, a Swiss company, has been perfecting giving presents for more than 150 years. Managing Director Norbert Bucheli about craftsmanship, passion and why making gift paper takes courage.

What does giving a present mean for you?

There’s this wonderful moment when you give someone a present. The actual presentation is like a little ceremony. An indescribable spark. Shiny eyes. That’s what we like to achieve with our products. 

So the packaging is more important than its content?

No, it is meant to make the present even more beautiful. Make it magic. Giving is always about appreciation and esteem.

Do subjects and themes always remain the same?

The challenge is to always interpret traditional themes anew. We do not aim at revolutionising Christmas wrapping paper. We rather want it to catch the spirit of the time, every year. There are moments of giving galore; dinner invitation? Saying “Thank you”?. That’s what we provide ideas and products for.   

How does this work?

By knowing what people want. By knowing what motivates them. To that end, we are constantly on the move. To find that out. New materials, colours, shapes, trends. We observe what’s going on in the fields of textiles, interior design, and living. It is an incessant search of tomorrow. 

Your vision?

To make that moment of giving more beautiful. That’s what our company has stood for since 1860. 

How do you cope on the international market?

Perfection, innovation, service; we live up to these Swiss -values. Our philosophy is to make the absolute very best of everything. We focus on design. This is why it always takes courage to embark for the extraordinary. This is our life line. And this is what really makes a quality brand.

What makes Stewo special?

Craftsmanship. Passion. And know-how. With these at hand, we create the most beautiful gift packaging. We work with top-notch materials and sophisticated print qualities. Because we love what we do.    

You design and produce in Switzerland?

Yes. Stewo has its heart, its soul and its headquarters in Switzerland. However, we operate on a global scale. We supply our products worldwide to more than 40 countries. 

Your recipe for success?

Great attention to detail. Our products are the total sum of all of our thoughts, process steps, and emotions.   

Concept, text and photos for image brochure: Micha Eicher
Styling: Janine Rebosura
Image editing: Simon Eugster
Layout: Brigitte Mathys

Image brochure
www.stewo.com